måndag 17 november 2008

Tanger, plugg

Jag, Karin och Lolle sitter i rum 9 och pluggar spanska just nu. Vi rabblar verbformer och glosor. Jag och Lolle tävlade nyss i glostävling, jag vann med 19 poäng.
Anledning till varför vi pluggar är att vi har ett litet prov imorgon.

I helgen var vi ju som sagt i Marocko, helt underbart. När vi anlände till hotellet såg det lite sunkigt ut. Vi fyllde i några papper sedan fick vi rumsnycklarna. Vi öppnade dörren med inte stora förväntningar, men bakom dörren fanns ett panoramafönster med utsikt över havet och staden. Både jag och Klara blev helt överlyckliga och sprang ut på balkongen. Efter någon minut såg man ett antal glada jb-elever balkongerna. I lördags var vi ute på en klubb/bar, den var jättemysig och fräsch. Vi satt i en jätteskön soffa i princip hela kvällen och snackade massa skit. Vid 4-5 drog vi hem med taxi. På söndagen åkte vi in till stan för att shoppa lite. Fanns massa fina marockanska saker. Så skönt att det var fritt från märkeskopior!
Tanger var verkligen jättefint, det fanns mycket lyxiga hus men det fanns mycket fattiga delar också. Gränderna var helt underbara, arkitekturen, ja, jag vet inte hur jag ska förklara men jag tyckte verkligen det var värt pengarna att åka dit. Hade gärnat stannat några dagar till.
Jag fotade lite men har inte lagt in bilderna på datorn än så bilder kommer väl imorgon.


Nu måste jag återgå till pluggandet.

PS. Det ÄR mycket roligare att plugga flera! Varför gör man inte det mer?


Jaja, vi hörs imorgon.

1 kommentar:

Anonym sa...

WHAT! Jag trodde inte du var en jätte sär skrivare!

Hursomhelst.. Haha.. Ja..